För länge sedan...

... hade jag en idé om att jag skulle uppdatera den här bloggen ofta.. Liksom berätta hur det är att studera till läkarsekreterare och hur det är att jobba som läkarsekreterare.
Den planen gick visst inte som tänkt. Jag har så sjukt mycket att göra hela tiden, så jag glömmer bort den här!

I sommar har jag jobbat 9 veckor på kirurgmottagningen, jag trivs som fisken i vattnet! Så himla roligt jag har där! Jag åkte första veckan i skolan till Kanarieöarna för att få något ledigt i år, kom hem och kastade mig in i genesysföreläsningar, pluggande till prov och mera jobb, på en gång. Jag har under augusti jobbat i princip heltid samtidigt som jag pluggat. Jag har också hunnit åka till Östersund. Jag har våndats för en terminologitenta i latinsk grammatik och liknande, och jag hoppas på svar på denna snart. Innan vi åkte till Östersund så hade vi IT-prov också, men det gick nog bra. Pluggade inte till det och kände mig lugn och avslappnad och gjorde klart det på drygt 1 timma (av tre möjliga). Det är nog mitt ämne det där :) Den hoppas jag också få svar på snart!
På fredag är det IT-tenta igen, så det vore ju roligt att ha fått svar innan dess...

Nu jobbar jag halvtid på kirurgen, de här två veckorna till praktiken börjar. Tanken var att jag skulle få jobba halvtid hela året, men finanskrisen sätter stopp för mina planer! Jag hoppas det löser sig, för jag vill VERKLIGEN vara där.

Jag har ganska nyligt cyklat hem i regnet efter jobbet, blivit som en blöt katt och ätit lite lunch. Nu håller vi på med grupparbete i neurologi. Det finns ingen tid att förlora! Det är bara att jobba på! :)

Igår var jag på biblioteket och undersökte utbudet av böcker till projektarbetet, måste säga att jag blev lite besviken. Några av böckerna hade jag redan fått låna av mamma, och de andra var ganska fattiga på info. Men jag har lånat två i alla fall, så jag ska ta lite info därifrån, och sedan låna den andra som är kvar. Mycket att stå i helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Jo-anna

Ha ha dränkt katt, var det den dagen du råkade cykla förbi ICA för att handla godis?

Finns ju alltid en anledning till att äta godis jööö!!

2009-09-07 @ 23:13:49
URL: http://antibloggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0